Review ‘Mario Kart 8 De luxe’ voor de Nintendo Switch

Start de motor en druk het gaspedaal maar heel diep in! We gaan weer racen, want vorige maand verscheen een nieuwe versie van Mario Kart voor de Nintendo Switch. Met deze game kun je nog veel meer genieten van je favoriete game! Je kunt natuurlijk in je eentje het racecircuit onveilig maken, maar je kunt het spel ook spelen met vrienden, je ouders, je tante of je opa.

Uitzondering

Op zich houd ik niet zo van racespelletjes, maar Mario Kart vormt daar absoluut een uitzondering op. Dit is één van de weinige racespelletjes die ik wél heel leuk vind. Het voordeel van deze versie is dat je hem overal en met iedereen kunt spelen. Je kunt hem gewoon thuis op de bank spelen, maar je kunt het spel ook meenemen naar de speeltuin om daar je vrienden uit te dagen voor een spannende race.

lijn donker geel oudersenzo
lijn donker geel oudersenzo

Het spel Mario Kart 8 De luxe

Net als bij de vorige versies zijn de racecircuits superleuk, uitdagend en zeer creatief bedacht. Zo rijd je ineens onder het water, over muren, door watervallen of vlieg je door de lucht. In Mario Kart 8 De luxe kom je alle personages weer tegen uit eerdere Mario series. Je hebt de mogelijkheid om gebruik te maken van speciale voorwerpen waarmee je het anderen lastig kunt maken. Maar pas op, want als je zelf voorop ligt, dan ben je vaak zelf de pineut.

Verschillende vaardigheidsniveaus

Het spel is voor alle leeftijden geschikt, vooral omdat je kunt kiezen uit meerdere vaardigheidsniveaus. Ben je er niet zo handig in? Dan kies je voor een 50cc kart en als je ‘The king of the road’ bent, kies je natuurlijk de allersnelste kart van 200cc. Er zijn in totaal vijf niveaus waaruit je kunt kiezen: 50 cc, 100 cc, 150 cc, spiegel en 200 cc. Dit maakt het spel leuk voor alle leeftijden. De nieuwe, optionele stuurhulpfunctie zorgt dat beginnende spelers direct kunnen genieten van actie, zonder de zorg om van de baan te rijden.

lijn donker geel oudersenzo
lijn donker geel oudersenzo

Bekende personages

In Mario Kart 8 De luxe kom je alle populaire personages weer tegen, zoals Luigi, Yoshi, Link en zelfs nieuwkomers uit Splatoon! Er zijn maar liefst 48 verschillende racebanen die gebaseerd zijn op beroemde Nintendo-omgevingen. Er is zelfs een circuit dat geïnspireerd is door de wereld van Hyrule uit The Legend of Zelda. Sommige circuits zullen de meer ervaren spelers bekend kunnen voorkomen, want er zitten ook aangepaste en uitgebreide klassieke circuits tussen uit games als Mario Kart 64, Mario Kart DS en Mario Kart WII.

lijn donker geel oudersenzo
lijn donker geel oudersenzo

Onze mening

Mario Kart 8 De Luxe is een fantastisch spel voor jong en oud. De circuits zijn uitdagend en gevarieerd. Het is fijn dat je uit verschillende moeilijkheidsniveaus kunt kiezen, zodat het spel voor iedereen leuk is om te spelen.
Je kunt ervoor kiezen om het spel alleen te spelen, maar nog leuker is het natuurlijk om het tegen je vrienden of familie op te nemen. Het is daarom handig dat je de Switch gewoon kunt meenemen, wat je de mogelijkheid geeft het spel overal te spelen.

Boevenjacht

Naast de lokale en online multiplayer-races kun je je ook vermaken met een flink uitgebreide gevechtsstand. Je kunt kiezen uit acht speciale arena’s, inclusief populaire varianten uit voorgangers als Mario Kart 7.
Nieuw is de spelstand ‘Boevenjacht’, waarin het ene team op het andere jaagt. In de gevechtsstand kun je ook gebruik maken van twee terugkerende voorwerpen: de veer en de Boo.

Amiibo

Het spel geeft ondersteuning aan vele amiibo. Wij hebben dit verder niet geprobeerd. Het is ook niet nodig om het spel te spelen, maar je kunt met een amiibo wel een extra dimensie aan het spel geven.

Leeftijdsadvies voor het spel: Vanaf 3 jaar

Bekijk de trailer

Specificaties